Who Tank Clan Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Corki; The Daring Bombadier!

Gå ner

120418

Inlägg 

Corki; The Daring Bombadier! Empty Corki; The Daring Bombadier!




Min första av förhoppningsvis många guider! Enjoy!

Innehållsförteckning
1.Stats
2.Ability Sequence & Spells
3.Skills
4.Builds
5.Tactics
6.Masteries
7.Runes
8.Author's comment

STATS
Damage: 48.2 (+3 / per level)
Health: 375 (+82 / per level)
Mana: 243 (+37 / per level)
Movement Speed: 300
Armor: 13.5 (+3.5 / per level)
Magic Resist: 30 (+0 / per level)
Health Regen: 0.9 (+0.11 / per level)
Mana Regen: 1.3 (+0.11 / per level)

ABILITY SEQUENCE & SPELLS

1 2 3 4 5 6 7 8 910 11 12 13 14 15 16 17 18
Hextech Shrapnel Shells
Phosphorus Bomb X X X X X
Valkyrie X X X X X
Gatling Gun X X X X X
Missile Barrage X X X
Numera så brukar AD Carries köra med "Flash" och "Heal" annars funkar "Flash" och "Cleanse".

SKILLS
Passive, Hextech Shrapnel Shells - Corki's basic attacks deal 10% additional true damage to minions, monsters, and champions.

Q, Phosphorus Bomb – Deals 80/130/180/230/280 (+0.5) magic damage to enemies in a target area. In addition, the blast reveals the area and champions hit by the blast for 6 seconds.
Does not reveal stealth.
Cost: 80/90/100/110/120 Mana
Range: 600

W, Valkyrie - Corki surges to target location, dropping bombs that create a trail of destruction for opponents who remain in the fire.
Corki surges to target location, dealing 60/90/120/150/180 (+0.4) magic damage per second to enemies in the fire left along his path.
Cost: 100 Mana
Range: 800

E, Gatling Gun - Corki's gatling gun rapidly fires in a cone in front of him, dealing damage and reducing enemy armor. Corki's gatling gun fires at all targets in front of him for 4 seconds, dealing 20/32/44/56/68(+ ) physical damage and reducing 2/4/6/8/10 armor per second. The armor reduction stacks and lasts 2 seconds.
Cost: 60/70/80/90/100 Mana
Range: 600

R, Missile Barrage - Corki fires a missile toward his target location that explodes on impact, dealing damage to enemies in an area. Corki stores one missile every 10 seconds up to 7 missiles total. Every 4th missile will be a Big One, dealing 50% extra damage.
Corki fires a missile toward his targeted location that will collide with the first enemy it hits. Each missile deals 120/190/260 (+) (+0.3) area magic damage.
Cost: 30/35/40 Mana Cost
Range: 1225

BUILDS
Alla AD Ranged Carries har samma "Core Build".
Bloodthirster - Phantom Dancer - Infinity Edge

OBS! Om denna "builden" skall fungera så gäller det att man har en bra farm!

Detta är hur jag bygger Corki:

Om din support inte har "Heal" och om deras AD Carry har "Boots + 3hp".
Starting Items:
Boots + 3hp --> Berseker Greaves + 2 Doran's Blade --> B.F.Sword

Om din support har "Heal" och om deras AD Carry har "1 Doran's Blade".
Starting Items:
Doran's Blade --> Berserkers Greaves + 1 Doran's Blade + X hp --> B.F.Sword
Om du måste backa tidigt:
Doran's Blade --> Boots + 2 Doran's Blade + X hp --> Berserkers Greaves + B.F.Sword

Mid-Game Items:
B.F.Sword --> Bloodthirster --> Phantom Dancer --> Infinity Edge
Om du behöver mer "survivability":
B.F.Sword --> Bloodthirster --> Banshee's Veil --> Phantom Dancer

Late-Game Items:
Infinity Edge --> Trinity Force --> Det som behövs.
Om du behöver mer "survivability":
Phantom Dancer --> Infinity Edge --> Trinity Force

TACTICS
Jag gör det här ganska kort.
Rent allmänt:
Som AD Carry är det väldigt viktigt att hålla koll på sitt eget lag i "teamfights". Du får absolut inte befinna dig så att du har fienden mellan dig och laget! Om du gör det så lär du bli dödad ganska snabbt om det andra laget vet vilka dom ska fokusera.

För Corki:
Använd Phosphorus Bomb för att få "vision" i en buske eller på andra sidan väggen. I de tidigare "lvlarna" är det även riktigt bra på att "göra slut" på motståndarna.

Använd endast Valkyrie när du måste komma undan t.ex. hoppa över väggar eller utvidga avståndet mellan dig och fienden. Använd aldrig den som en offensiv "ability"!

Sätt endast igång Gatling Gun när du jagar någon, eller när fienderna kommer för att slå på dig för att kunna försvara dig på ett mycket bättre sätt. Sök dig aldrig till motståndarna bara för att använda "abilityn", den gör alldeles för lite skada.

Missile Barrage är bra till att nå de svaga "creeps" som står långt bak utan att ta någon skada. Att göra slut på champions efter en "teamfight", dvs om dom har lite hp kvar eller att "poke:a" innan en fight.
OBS! "Poke:a" inte för mycket så att du har för lite mana till resten av dina "abilities" när det väl gäller. Det är lätt hänt att din mana tar slut.

MASTERIES
Mina Masteries är satta så att jag ska göra så mycket skada som möjligt men ändå ha "sustain".
Jag har 21 - 6 - 3

Offense:
2x Butcher
3x Havoc
1x Deadliness
3x Brute Force och allt under

Defense:
1x Resistance
3x Hardiness
2x Tough Skin

Utility:
3x Good Hands

RUNES
När det kommer till runor så har alla sina egna val. Jag själv har valt följande.

Marks: 9x Greater Mark of Strength +0,95 Attack Damage.
Seals: 9x Greater Seal of ReSilience +1,41 Armor.
Glyphs: 9x Greater Glyph of Warding +1,49 Magic Resist.
Quintessence: 3x Greater Quintessence of Strength +2,25 Attack Damage.

Det ger totalt:
+15 Physical Damage.
+13 Armor.
+13 Magic Resist.

Physical Damage:
Anledningen att jag har valt att köra med "Flat AD Runes" är för att om deras AD Carry kör med "Dmg/lvl" så får jag ett direkt övertag i skada och har därför lättare att ta kontroll över "lanen". Däremot blir det ombytta roller när han når lvl 6-7 för det är först då hans runor gör mer nytta än mina. Jag tycker dock det är viktigare att vinna i de tidigaste lvlarna för att få så mycket creeps som möjligt och få lättare kills. Längre in i spelet är det inte runorna som avgör vem som vinner utan det hänger på vilka items du har. Om man då har kontrollerat "lanen" i början så har du förhoppningsvis bättre items än vad deras AD Carry har.

Armor:
Valet är ganska lätt. Ha så mycket armor som möjligt för att minska skadan du tar från deras AD Carry.
Tillsammans med dina Masteries så får du +19 armor, vilket är riktigt mycket för en AD Carry redan i början.

Magic Resist:
Tycker dessa är de enda Glyph runorna som är bra till AD Carries. Visst man kan köra "Dmg/lvl" men AD Carries är inte kända för deras "survivability" och då är +15 Magic Resist inte så tokigt.

AUTHOR'S COMMENT
Detta är hur jag bygger och spelar Corki. Alla har deras eget sätt.
Jag hoppas ni får användning av det jag skrivit.
Om ni har några önskemål eller synpunkter är det bara att säga till.
Snaffis
Snaffis

Antal inlägg : 432
Join date : 11-11-23
Ort : Dalby

Till överst på sidan Gå ner

Dela detta ämne på: reddit

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet