Who Tank Clan Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Super supporting guide of Selarious! (SSGF)

Gå ner

120825

Inlägg 

Super supporting guide of Selarious! (SSGF) Empty Super supporting guide of Selarious! (SSGF)




1. Into

Denna guide finns till för er som vill supporta eller bara hålla koll på Support rollen, Tanken är att jag skriver denna för att "mindmappa" mina egna ideer om Supporta, Den fösta delen handlar allmänt om support vad man ska tänka på och annat. OBS! den första delen innehåller ingen Specifik info utan bara saker som gäller alla supports!

Den första saken som slår mig är angår Gold per 10 items (Gp10).
Okej vi har 4 stycken Gp10.
Kod:
item:3096
Philosopher's Stone
+15 Health Regen per 5 seconds +8 Mana Regen per 5 seconds UNIQUE Passive: Gain an additional 5 Gold every 10 seconds.
Kod:
item:3132
Heart of Gold
+200 Health UNIQUE Passive: Gain an additional 5 Gold every 10 seconds.
Kod:
item:3098
Kage's Lucky Pick
+25 Ability Power UNIQUE Passive: Gain an additional 5 Gold every 10 seconds.
Kod:
item:3093
Avarice Blade
+12% Critical Strike Chance UNIQUE Passive: Gain an additional 5 Gold every 10 seconds.

Redan här kan vi stryka Avarice Blade med tanke på att vi inte vill ha 4 st GP10 för att det tar för lång tid med tanke på att du behöver punga ut wards och få ihop till en rad andra Items + den ger Crit Chans vilket vi inte vill ha. Philosopher's stone och HoG är dem två man alltid köper. Frågan är när köper man en tredje. Svaret är inte enkelt, Det finns en rad olika svar. Antingen om du köper en tidig Shurelya's Reverie så kan man köpa Kage's lucky pick eller om du känner på dig att det kommer bli ett långt game och du vill ha mer Cash än din motsåndar support, detta kan också vara om ditt lag vill dra ut på tiden (Starkare late game). Nu när vi löst den frågan så kan vi prata mer allmänt om Support.

Vad fyller du för funktion?
* Först och främst är det meningen att du ska ha Aura items som hjälper 2-3 stycken i dit lag. Tex om du bara har en AD i ditt lag så är det ganska dumt att köpa en Zeke's herald (inte riktigt så lätt att säga med i grunden är det de).
* Du ska stå för större delen av wardsen.
* Hålla koll på Dragon/baron
* Ha koll på deras wards
* kommunicera med Junglare (tänk på att du är i ett "Team med AD carryn och Junglaren)
* Skydda ditt lag och se till att ingen dör i en onödig death.
* Se till att skapa lägen så att ditt lag kan få kills! (detta är en utav dem viktigaste målen)
* Se till att din AD carry får farma fritt i Laning Phase (LP)
* glöm inte att du inte är låst till Carryn! du är allas support!

1 A. Wards!

Finns två stycken wards
Kod:
item:2044
Places an invisible ward that reveals the surrounding area for 3 minutes 75 G. Dessa kommer att vara dina main Wards på det sättet att du kommer att använda dessa mest utav dem som finns.
Kod:
item:2043
Places an invisible ward that reveals the surrounding area and invisible units in the area for 3 minutes 125 G (-25) Dessa kommer att använda då och då i LP, om du vet vart han har ward och du förväntar dig gank eller du kanske helt enkelt vill ta bort deras vision för att stänga nere dem så är detta en bra ward att köpa med tanke på att du spenderar 125 G och får tillbaka 25 G för den förstörda warden. Så med andra ord du betalar 25 G för att ta bort deras vision. Riktig skön att ha med sig om dem har en invis champ så som Akalli eller liknande.

Warda! vart man ska sätta wardsen är en viktig del utav det hela. kolla kartan vart man ska lägga wards och tänk på om dem har oracle sätt dem på luriga ställen i närheten så dem måste gå förbi warden för att se den.
Super supporting guide of Selarious! (SSGF) Wards (karta över Wards) Tänk på att på att prickarna är något flyttbara. Dvs Tex wardsen vid buffarna och dragon/baron.

Finns tvp stycken sätt att sätta wards:

Normal way: Dvs. att sätta dem så att man får uttnytja så mycket utav visionen som du kan få utav warden

Sneaky way: Dvs. att gömma dem så att den med oracle måste precis gå förbi den för att se den dock tappar du lite vision.

När handlar jag oracle? Tack för frågan men tyvvär så finns det inte ett bra svar. Antingen så köper du det när du tror att du inte kommer att då eller när du tror att du kommer att tjäna på det. (oftast köper jag det i samband med en vunnen fight för då slösar du inte dina GP10 pengar.)

2. Kategorisering av Supports

finns flera olika kategorier och vissa Supports platsar i flera. Kategorierna är: (OBS rankar dem i hur bra dem gör vad!)

Healers (kan heala)
Soraka
Taric
Alistar
Sona
Janna
Karma
Nunu (endast han själv)

Tanks (kan tanka mer eller mindre)
Leona
Alistar
Nunu
Taric
Blitzcrank


Auras (har 1-flera Auras)
Sona
Janna
Taric
Soraka

Offensive (är Offensiva och har lättare att skapa lägen för kills)
Leona/blitzcrank
Alistar

Shields (har en sköld)
Janna
Lulu
Karma
Blitzcrank (mana shield)

CC-Heavy (är CC tunga)
Leona
Alistar
Janna
Blitzcrank

Shredders (shreddar bort Armor, MR Eller Damage)
Soraka/Taric
Sona
Nunu (sänker ATK speed)

Själv gillar Jag dem Tankiga och dem Offensiva Supportsen, Samt dem som är CC-Heavy.

TO BE CONTINUED
3. Granskning och guides/tips på dem olika Suport-Champs som finns.
4. Items and such
5. Masteries
6. What to do, What to do....
7. Övriga kommentarer


Senast ändrad av Selarious den mån sep 03, 2012 10:11 am, ändrad totalt 5 gånger
Selarious
Selarious

Antal inlägg : 217
Join date : 11-11-19

Till överst på sidan Gå ner

Dela detta ämne på: reddit

Super supporting guide of Selarious! (SSGF) :: Kommentarer

Madkittenz

Inlägg lör aug 25, 2012 8:50 pm  Madkittenz

Smart tänkt med lite allmänna grejer att tänka på där! Passar extra bra just för support känns det som eftersom deras roll inte bara handlar om att farma eller vad man ska säga...Razz Känner kanske Axel för att göra något liknande för jungle? Hade varit najs tycker jag =)

Till överst på sidan Gå ner

Axax

Inlägg sön aug 26, 2012 6:13 pm  Axax

Madkittenz skrev:Smart tänkt med lite allmänna grejer att tänka på där! Passar extra bra just för support känns det som eftersom deras roll inte bara handlar om att farma eller vad man ska säga...Razz Känner kanske Axel för att göra något liknande för jungle? Hade varit najs tycker jag =)

Jag började.. men gjorde aldrig klart Sad

Till överst på sidan Gå ner

Madkittenz

Inlägg sön aug 26, 2012 11:33 pm  Madkittenz

Axax skrev:Jag började.. men gjorde aldrig klart Sad

Äh, det får väl bli någon annan gång då Smile

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg   Sponsored content

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet